close

God only knows~集積回路の夢旅人~

 

第一次嘗試自己翻譯

想說只是英文而已.....我可以的!!

但原來看得懂和翻譯是兩回事阿!!! 

我盡力了.....有更好的翻譯可以告訴我 我會改的!!

不然就只好等到多年之後回來看這篇突然有靈感.... (?

 

其實這部作品我沒有看過阿阿阿 

不知道在哪裡聽來的 就是覺得模仿聲樂的流行樂蠻酷的///

真的是.....這麼多歌詞文以來 整理過最難整理的了!!!!!

翻譯是一回事..... 排版又是一回事阿!!!!!!!!!!

完整版的這首總共有8分鐘 5個章節

看到秒數和歌詞的時候都傻眼了阿.....

最後我用顏色區分 希望大家還看得懂 (鞠躬

 

如果要好讀版的話文章的最下面有歌詞來源

裡面很詳細有完整的時間秒數

這樣英文不好的人就不會找不到唱到哪啦~~~~

 

God only knows~集積回路の夢旅人~ 

作詞:西田惠美
作曲:前口涉、木村香真良
編曲:前口涉
歌唄:ELISA

 

神音  合音  重唱  主唱

 

- Chapter1 -

What I'm seeing......Is it real?
我看到了什麼.....這是真的嗎?

What I'm feeling......Is it real?
我感覺到什麼.....這是真的嗎?

What I'm doing......Is it real?
我正在做什麼.....這是真的嗎?

 

There is no regrets,satisfy my curiosities
沒有遺憾,滿足我的好奇心

There is a new world waiting,explore my possibilities
有一個新世界在等待,探索我的可能性

There is no guarantee ,just improve my abilities
沒有保證,只是改進我的能力
<Go ahead with your own life - Is there any hope in your sight?>
<開始吧你自己的生活 - 在你的目光中有任何希望?>

There is a choice to make,setting the right priorities
有一個抉擇,設定一個正確的優先(選擇)

 

<You will always be the one,so feel the power
  你永遠是唯一一個,所以感覺力量吧

  And you should know the sun come up - For you
  你應該知道太陽升起 - 為了你>

 

There is no regrets,satisfy my curiosities
沒有遺憾,滿足我的好奇心

There is a new world waiting,explore my possibilities
有一個新世界在等待,探索我的可能性

There is no guarantee ,just improve my abilities
沒有保證,只是改進我的能力

There is a choice to make,setting the right priorities
有一個抉擇,設定一個正確的優先(選擇)

 


- Chapter2 -

<What is the best you can do? How can you do?>
<你怎麼做是最好的? 你要如何做?>

I was sitting and thinking the other day
我坐著邊想著過去的日子
<What is the best you can do?How can you do?>
<你怎麼做是最好的? 你要如何做?>

If I fail,I won't throw my passion away
如果我失敗了,我將不會丟棄我的情感
<What is the best you can do?How can you do?>
<你怎麼做是最好的? 你要如何做?>

Just'cause giving up is not the only way
只因為放棄並不是為一的方法

No matter how it's gonna be,I'll try it anyway
無論會發生什麼,我將會試任何方法

 

- Chapter3 -

Love is such a sweet illusion (Let's come together)
愛像是一個甜蜜的幻象 (讓我們在一起)

Can't seem to stop my imagination (Goes on forever)
不能停止我的想像 (直到永遠)

What a ridiculous situation (Another matter)
這是一個多麼荒謬可笑的局勢 (另一回事)

But I can't deny,I'm faced with a tricky temptation
但我不能否認,我面對一個狡猾的誘惑

In the world that keeps on changing
這個世界一直在改變

Don't know why my heart is aching
我的心不知道為什麼疼痛

Gotta handle it,no more hesitation
即刻處理吧,不要再猶豫了

There can be no turning back
那裡不能回頭

 

God only knows
只有神知道

"My mind is as free as the wind
"我的心跟風一樣自由

 But now what I should do is to fall in love"
 但是現在我應該做的就是談戀愛"

God only knows
只有神知道

"I don't need that kind of real things
"我不需要那種真實的東西

 Feels like I'm lost in the labyrinth"
 感覺像是我迷失在迷宮裡"

God only knows
只有神知道

"There must be the meaning of life
"必有個生命的意義

 Somehow unexpected happenings thrill me"
 有意外發生使我動搖"

God only knows
只有神知道

"Just believe in myself and my dream
"只需相信我自己和我的夢

 Anyone could be a hero and heroine"
 任何人都能成為英雄或女主角"

God only knows
只有神知道

"Though it's not so easy to get through
"雖然這並不容易到達

 Here I am,I'm sure that things will go my way"
 我在這裡,我很確定所有的事都會按照我的方法走"

God only knows
只有神知道

"My mind is as free as the wind
"我的心跟風一樣自由

 But now what I should do is to fall in love"
 但是現在我應該做的就是談戀愛"

God only knows <Your own happiness,you can find it>
只有神知道 <你可以找到自己擁有的幸福>

"I don't need that kind of real things
"我不需要那種真實的東西

 Feels like I'm lost in the labyrinth"
 感覺像是我迷失在迷宮裡"

God only knows <Your infinity,you can feel it>
只有神知道 <你可以感受到你的無限>

"There must be the meaning of life
"必有個生命的意義

 Somehow unexpected happenings thrill me"
 有意外發生使我動搖"

God only knows <Opportunity,you can take it>
只有神知道 <你可以掌握機會>

"Just believe in myself and my dream
"只需相信我自己和我的夢

 Anyone could be a hero and heroine"
 任何人都能成為英雄或女主角"

God only knows <Toward the future,you can make it>
只有神知道 <你可以行將到來的未來>

"Though it's not so easy to get through
"雖然這並不容易到達

 Here I am,I'm sure that things will go my way"
 我在這裡,我很確定所有的事都會按照我的方法走"

 

- Chapter4 -

<Sailing,you're sailing away
  揚帆,你啟航離去

  And now it's blowing,breeze will take you away
  現在正是起風的時候,微風將會帶你走遠>

 

I feel that my spirits rise
我感受到我的情緒高漲

I will survive and just stay alive
我將會生存下去

Enjoy being alone,the isolation is not always so bad
享受一個人,隔絕(外在)並不是那麼糟

Another day has gone by,every day goes by
又一天過去了,每一天的流逝

In the sky,there'd be a bridge to a bright tomorrow
在天空,有一個橋梁連接光明的明天

<You will find your treasure and share your pleasure
  你將會找到你的寶藏和分享你的快樂

  Let me tell you......
  讓我告訴你......>

 

- Chapter5 -

<Just keep your vision,your dream,and your soul alive
  只要保持你的理想,你的夢,和你靈魂的存在

  Be as you are,I will always be right by your side
  做你自己,我會一直在你身邊>

 

Think about my love and my life
想想我的愛、我的人生

In an uncertain world,face to face with myself
在渺茫的世界裡,與自己面對面

Continue to make progress ,day by day and step by step
持續的進步,一天又一天,一步又一步

I've got a good feeling
我得到一個很好的感覺

So I'm gonna keep on trying,life will go on......
所以我決定持續的試,生命將會繼續下去......

 

 

歌詞來源:英文 : http://wenwen.sogou.com/z/q234572212.htm

     中文 : 自己+GOOGLE

arrow
arrow

    yangmay ✿ 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()